الاثنين، 9 يونيو 2008

مدونتى... وأنا........ فى حوار كدا.... هروبا من الامتحانات

هروبا من الامتحانات............. وقرفها........ اتصدقوا لسه3 مواد كمان...... دعواتكم...... أنا والله بدعى لكل المسلمين الغلابه اللى زى عندهم امتحانات........ هما بيمتحونا ليه..... تخيلوا الدنيا كدا من غير امتحانات...... بس والله أنا ما بحسش بسلام داخلى الا فى أيام الامتحانات, ولا بسمع الجزيره, ولا العاشرة مساء, ولا الطبعه الاولى ولا بقرأجر ايد, ولا بفكر فى الدنيا ولا فى نفسى ولا فى المشاكل ولا ببص فى المرايا ههههه...... المهم أنا كنت عايزه أكتب ايه....... نسيت ( زهايمر الامتحانات) اه ......... وأنا قاعده زهقانه من المزاكره والحمدلله لسه مش فاهمه أى حاجه فى الماده... بس فى أمل...... قولت لنفسى روقى كدا وروحى أفتحى المدونه..... وفتحت المدونه, وفتحت كشاكيل المواضيع اللى بكتبها من زمان أوى مع نفسى. , وقعدت أقرا لقيت مواضيع كتير, رحت قافله الكشاكيل...... وسألت مدونتى, ممكن أتكلم معاكى شويه, أحكييلك على موقف كدا وأنا صغيره(المدونه: )ومالوا يا عنيا ما هو أنا عتال الهموم الهموووووووم اللى أبوكى جبهوللك . (حنين: ) طيب, اسم الحكايه, هاهاهاهاهاهاهاها .( مدونتى) معناه ايه الههههههههههههههههههات دى....... اتصدقى انتى عبيطه..... انتى يا بت مش هتبطلى هبل.( حنين) هاهاهاهاهاها دا اسم الحكايه...... بس اصبرى للاخر.( مدونتى) عملت تسجيل الخروج........ وطلعت لوحدها . أنا بحكى وبوصف اللى حصل المهم........(حنين) بتعمل تسجيل الدخول.( مدونتى ) مش فاتحه..... ( حنين) بتحاول تدخل تانى على المدونه.( مدونتى) مش فاتحه .( حنين) جابت شاكوش وعلى زرار enter .. , لغيت ما فتحت المدونه من كتر النقر والضرب والضغط. ( مدونتى) راحت طالبه المساعده من my computer ,فلبى النداء وهنج ( حنين)بتعمل ريستارت بنفس الشاكوش....... لغيت ما فتح الكمبيوتر والمدونه( مدونتى) راحت قافله فى وشى تانى.( حنين) ايه قلة الزوووق دى( مدونتى) من عمايللك ومو اضيعك المهببه على عينكى.( حنين) خلاص .. ايه رأيك نعمل هدنه.( مدونتى) ما دام هناك شاكوش فى الحكايه... أقبل................. وبعد كل الوصف والمشاهد العنيفه دى ..... عاد الكلام والحوار علىأرض المدونه من جديد ورجعت أكتب فيها وأتكلم معاها ( حنين).......... فاتحه صفحه انشاء الرسائل, وفى عنوان الرسائل..... راحت كا تبه تانى...هاهاهاهاهاه...( مدونتى) تانى يا مقصوفة الرقبه...... على فكره اللى بتعمليه يخالف شروط الهدنه., وانتهاك واضح وصريح للقانونى الدولى لحقوق المدونات.( حنين) انتى مدونتى ولا مدعى عام.( مدونتى) مدونتك يا بت وبخاف عليكى. انتى عندك امتحانات ( حنين) عشان امتحاناتى بردوا......... د انتى ا قفلتى اول ما كتبت ههاهاهاها , ايه علاقة هاهاهاها با الامتحانات( مدونتى) انو ما ينفعش تحكيلى حكايه مضحكه وانتى عندك امتحانات, لان عندك امتحانات ( حنين) انتى عرفتى يا ستى انا كنت هكتب ايه بعد هاهاهاهاها ( مدونتى) واضح اللى كنتى هتببيه ( حنين) والله, حكمت عليا ازاى ان شاء الله, دخلتى قلبى وشوفتى اللى جواه................ اما انك مدونه ما بتفهميش بصحيح..( مدونتى) خلاص يا ستى..... امسحيها فى موضوع تانى...... قوللى بقى كنت هتكتبى ايه (حنين) خلاص...... نفسى اتسدت.( مدونتى) هاتى ايد يكى اللى بتكتبى بيها عليا ابوسها (حنين) كنت هكتب _ انى مره وأنا صغيره كان نفسى أضحك, فطلعت على طبلية الأكل وقعدت اقهقه كدا هههههاهاهاهاهاهاها لغيت ما ضحكت على ضحكى , وقعدت أضحك, أسكت وأفتكرنفسى, أضحك تانى لغيت ما بطنى قرصتنى وقاللتى خلى باللك أمك بتنادى عليكىز( مدونتى) مش قولتلك هبله وعبيطه (حنين) هاهاهاها منا عارفه, بس تعرفى وأنا بحكييلك الحكايه دى عرفت انى رغبتى فى انى اضحك من زمان أوى كدا.( مدونتى) كان أحسن ليكى وليا وللناس اللى هتقرأ لكى, انك كنت تروحى تقهقهى على الطبليه زى زمان وتريحى نفسك من الامتحانات وما تضحكيش حد عليكى.... دا اذا حد غلط وقرأكلامك.( حنين) ما هى الطبليه اتكسرت, فجيت اقهقه هنا واتكلم معاكى.( مدونتى) يعنى انا عندك بمثابة الطبليه اللى اتكسرت.( حنين) يا مدونتى انا بحبك وبحب الطبليه, ومتزعليش يا ستى لما تتصلح الطبليه مش هاجى وأقهقه هنا تانى.( مدونتى) انتى كنتى بتحبى الطبليه.( حنين) اه.....أووى.( مدونتى) ممممممم عشان كدا اتكسرت.( حنين) يعنى ايه؟.( مدونتى) يعنى هيجليى يوم انا كمان واتكسر.... قصدى اتقفل.( حنين) مين اللى هيقفللك دا....... انا صاحبتك. , ولا تكونيش تقصدى الحكومه ممكن تقفللك..... ........ لا من النا حيه دى سيبها على ماللك المللك.( مدونتى) انتى قولتللى . مين اللى كسر الطبليه؟.( حنين) لوحدها....... قضاء وقدر ( مدونتى) اهممممممممممم.( حنين) هو ايه اللى مممممممممم.( مدونتى) هو انى هيجلى يوم بردوا وهتكسر...... قصدى هتقفل, فقبل ما اليوم دا يجى فكرى بقى كدا مع نفسك مين اللى هتهااهاهاهاهاهاهاى معاه لما أنا اتقفل انا كمان.................................اعزرونى اذا كان هناك افعال ماضيه على مضارعه على غلطات مطبعيه.. اعزرونى على الحكايه المهببه دى, وعلى فكره كل حكايتى مهببه كدا بردوا. بس شوفتوا مدى قوة المدونات علينا.

هناك 5 تعليقات:

ام حذيفه يقول...

حنييييييييين اولا: معذرة لانى علقت على موضوع مكان اخر بس اعذرينى لانى كنت جاهله فى المدونات بس بقيت استاذه هو مش اوى بس انفع
ثانيا:مدونتك اعقل منك فى كل الرد اللى ردته عليكى المهم اوعى تيجى تاهاهاهاى عندى بدل الطبليه والمدونه

funckydoctor يقول...

ههههههه
صباح التهييس
اه ده أعراض امتحان
هناخود مذاكرة 3 مرات يوميا قبل وبعد الأكل
وربنا معاكى فى الإمتحانات

حنين.. يقول...

ام حذيفه........ وحشانى يا جميل. ما هو رد المدونه عليا بردوا كلامى ههههه وما تخافيش مش هاجى عندك الا لما اخلص امتحانات

حنين.. يقول...

دكتور فانكى...... كويس انك شخصتى حالتى كنت لسه هروح للدكتور واخسر كشف ودواء...... بس مفيش دواء تانى غير المزاكره. بس انجح واجيب تقدير ههههههههههه

شيتوس الاهلاويه اووووي يقول...

معلش ربنا معاكي انتي اكيد خلصتي ونجحتي كمان بس الناس اللي زيك كده وكاتبه بالشكل الجميل ده اكيد عرفت تتغلب علي المواد الصعبه كمان ونجحت بأمتياز ولا ايه؟
ابقي طمنيني بقا واكيد هقولك الف مبروك يامقصوفه الرقبه عملتيها؟؟؟؟؟
هههههه
اختك شيتوس